×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
فضای میراثی کشور نباید مه آلود شود

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی ده پهلوان، در مراسم هفته پژوهش و فناوری که روز یکشنبه در موزه ملی ایران برگزار شد، اظهار داشت: در این هفته قرار است خودمان را ارزیابی کنیم تا بتوانیم به آسیب شناسی و طرح مساله درست برسیم. تلاش شده در نمایشگاهی که در دو بال این موزه در حال حاضر برپا است، نقاط قوت و ضعف خود را ببینیم.

وی افزود: پژوهشگاه در دنیای امروز باید نقش کنشگرانه ای داشته باشد و اینکه نسبت به درک و هویت و تجربه زیستی ایران در زندگی امروز برسیم تا در این مسیر بتوانیم به محیط زیست پایدار و اقتصاد درست میراثی و گردشگری راه پیدا کنیم. پژوهشگاه باید از متاورس تا تحقیقات و تحلیل‌های اجتماعی و فرهنگی را داشته باشد.

ده پهلوان گفت: باید سره از ناسره مشخص شود این ساختار شکنی هزینه دارد. نباید اجازه دهیم فضای میراثی کشور فضای مه آلودی شود. پژوهش‌های میراث فرهنگی می‌تواند در حوزه‌های علمی گام بردارد و به سمت سیاستگذاری یکپارچه علمی در کشور پیش برود.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی ادامه داد: در حوزه پژوهشی وزارتخانه برنامه‌های زیادی برای همراه کردن معاونت‌های مختلف وزارت میراث فرهنگی و اداره‌های کل میراث فرهنگی استان‌ها انجام شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
فضای میراثی کشور نباید مه آلود شود
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false